Mindfulness pentru copii

 

Grupuri de Mindfulness pentru copii

Practica mindfulness îndeplineşte o mare nevoie a părinţilor şi copiilor deopotrivă de a găsi o stare de calm fizică şi mentală, lucru din ce în ce mai greu de obţinut în aceste timpuri agitate şi agomerate pe care le trăim.

Copiii sunt prin natura lor curioşi, caută informaţii şi răspunsuri acolo unde ne aşteptăm mai puţin. Sunt dornici de a învăţa lucruri noi, de obicei trăiesc în momentul prezent şi pot fi foarte atenţi. Dar ca şi adulţii, copiii pot fi uneori prea ocupaţi, au parte de un program aglomerat, cu sau fără voia lor. Aşa ca devin obosiţi, uşor de distras, nu se mai pot opri din a face diverse şi le rămâne prea puţin timp doar pentru „a fi”. Cresc atât de repede, în tot acest timp trebuind să alterneze planurile vieţii lor: cel social cu cel emoţional, şcoala cu familia sau mediul de acasa, la care mai adaugăm şi toate lucrurile pe care le au de învăţat sau memorat. Foarte curând toate acestea devin prea mult. Copiii noştri par a fi în priză tot timpul şi noi, adulţii din vieţile lor nu mai suntem capabili să găsim butonul de oprire.

Prin practicarea prezenţei mindful şi a conştientizării, copiii învaţă să aibă momente de pauză, să-şi tragă sufletul şi să devină conştienţi de ceea ce au nevoie în fiecare moment. Li se permite să iasă de pe pilot automat , să-şi recunoască impulsurile şi ce rol au ele şi să înveţe să accepte că în viaţă nu este totul draguţ sau distractiv. Copiii învaţă să îşi aducă atenţia în tot ceea ce fac, dar şi să îşi înţeleagă lumea interioară, fără să mai fie nevoiţi să o mascheze sau să o ascundă.

O practică zilnică şi constată îi poate ajuta pe copii să devină mai blânzi cu ei înşişi, mai încrezători în forţele proprii şi mai puţin critici cu ceilalţi sau cu sine. Prin experimentarea atenţei, răbdarii, încrederii şi acceptării de la o vârstă fragedă, copiii noştri vor fi puternic ancoraţi în „aici şi acum”, într-un spaţiu propice pentru a creşte şi a se dezvolta.

Mindfulness nu este o forma de terapie, dar poate avea un efect terapeutic prin faptul că poate oferi copiilor modalităţi diferite de a face faţă unor probleme şi situaţii reale, cum sunt furtunile emoţionale sau compulsia de a acţiona la fiecare impuls sau gând.

 

Cine poate beneficia de această practică?

Exerciţiile de mindfulness pot fi practicate de copii începând cu vârsta de 4 ani, care doresc să îţi calmeze gândurile, care pot învăţa să îşi simtă şi să îşi înţeleagă emoţiile şi să îşi îmbunătăţească concentrarea. Sunt de asemenea potrivite copiilor care au o stima de sine scăzută şi au nevoie să fie asiguraţi că este în regulă să fie ei înşişi.

Copiii care sunt diagnosticaţi cu ADHD, tulburări de învăţare sau chiar Tulburări din Spectrul autist pot beneficia de aceste exerciţii. Acestea nu vor vindeca tulburările, însă copii, de cele mai multe ori se simt foarte bine făcând exerciţiile şi pot avea beneficii în urma practicării lor.

 

Unde, cum, când?

Grupurile de mindfulness vor fi organizate în cadrul Free School, de două ori pe săptămâna, în sesiuni de 30 minute. Un grup va fi format din maxim 6 copii, cu vârste cuprinse între 4-5 şi 6-7 ani.

Durata: 30 – 45 min.

Varsta: 4 ani +

Pret: 160 lei/4 sedinte

IMG_6526 (3)Trainer Andreea Neagu – Psihoterapeut/Psiholog

 

[CONTACT_FORM_TO_EMAIL id=”2″]